loading...

Sărbătoarea mare în această duminică! Iată ce să faci ca să îţi meargă bine până la finalul lunii!

Ziua de 13 mai este importantă pentru toți creștinii și marchează a 6-a duminică după Paști. A 6-a duminică după Paști este cunoscută pentru credincioși drept Duminica orbului din naștere.

Se spune că era într-o sâmbătă. Abia scăpat de mânia şi ameninţarea uciderii cu pietre, Iisus a văzut un orb din naştere, un conaţional de-al celor care Îl izgoniseră.

Apostolii L-au întrebat: „Învăţătorule, cine a păcătuit; acesta sau părinţii lui, de s-a născut orb?” Iisus a răspuns: „Nici el n-a păcătuit şi nici părinţii lui, ci ca să se arate în el lucrările lui Dumnezeu” (Ioan 9, 2-3).

După ce Mântuitorul a iertat-o pe femeia adulteră (Ioan 8, 4-7), a făcut următoarea afirmaţie: „Eu sunt Lumina lumii; cel care Îmi urmează Mie nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina vieţii” (Ioan 8, 12), o afirmaţie care, este coroborată cu altele:

„Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac”, sau „Dacă Mă slăvesc Eu pe Mine Însumi, slava Mea nimic nu este. Tatăl Meu este Cel Care Mă slăveşte, despre Care ziceţi voi că este Dumnezeul vostru” (Ioan 8, 51 şi 54) şi rostite cu prilejuri diferite, i-a determinat pe iudei să arunce cu pietre asupra Lui.

Mai ales că după ce S-a autoproclamat „Lumină a lumii”, adversarii Săi ziceau: „Oare nu zicem noi bine că Tu eşti samarinean şi ai demon?” (Ioan 8, 48).

Iisus le-a zis: „Eu nu am demon, ci cinstesc pe Tatăl Meu, şi voi nu Mă cinstiţi pe Mine” se spune în Evanghelia Ioan 8, 49. Şi după o discuţie aprinsă pe seama patriarhului Avraam, Mântuitorul a părăsit Templul şi s-a dus (Ioan 8, 59).

Ce trebuie să faci pe 13 mai ca să îți meargă bine

Este o sărbătoare marcată în calendar cu cruce roșie. De aceea, femeile și bărbații nu au voie sub nicio formă să lucreze, să facă treburi gospodăreşti. Este păcat să taie, să coasă ori să spele.

De asemenea, creștinii trebuie să nu stea supărați unii pe ceilalți și le împartă mâncare celor mai nevoiași ca ei.

Este indicat, de asemenea, ca toți creştinii să meargă la biserică, acolo unde preoţii vor ţine în ziua de duminică, 13 mai, o slujbă importantă. În toate bisericile se spune pilda orbului din naștere, o predică cu semnificații profunde.

sursa:teotrandafir.ro

9 dintre cele mai bune surse naturale de prebiotice

 

Desi cuvintele „prebiotice” si „probiotice” suna aproape la fel, aceste suplimente sunt foarte diferite si, in plus, au roluri diferite in sistemul digestiv, adica in intestine.

Fibrele prebiotice sunt o parte non-digerabila a alimentelor, cum ar fi bananele, ceapa si usturoiul, anghinarea de Ierusalim, coaja merelor, radacina de cicoare, fasolea boabe si multe altele. Fibrele prebiotice trec prin intestinul subtire nedigerate si sunt fermentate atunci cand ajung in intestinul gros (colon).

Alimente care sunt bogate in ceea ce priveste fibrele prebiotice:

1. Radacina de cicoare este o sursa excelenta de prebiotice; aproximativ 47% din fibrele acestei radacini provin din inulina, tot o fibra prebiotica. Inulina din radacina de cicoare are grija de bacteriile bune din intestin, imbunatateste digestia si ajuta la calmarea constipatiei, potrivit healthline.com.

2. Frunzele de papadie – pot fi folosite in salate si sunt o sursa excelenta de fibre. Ele contin 4 grame de fibre la o portie de 100 de grame. O mare parte din aceste fibre provin din inulina. Frunzele de papadie sunt recunoscute pentru efectele lor diuretice, antiinflamatoare, antioxidante, anticancerigene si pentru puterea lor de a reduce colesterolul.

3. Anghinarea de Ierusalim (napi) are beneficii excelente pentru sanatate. Iti asigura 2 grame de fibre alimentare la o portie de 100 de grame, iar 76% inseamna inulina. Napii sau „marul-de-pamant” ajuta la intarirea sistemului imunitar si la prevenirea anumitor boli metabolice.

4. Usturoiul – este o planta gustoasa, care are diverse beneficii pentru sanatate. Aproape 11% din continutul de fibre al usturoiului provine din inulina. Usturoiul actioneaza ca un prebiotic, incurajand dezvoltarea unei bacterii benefice in intestine (Bifidobacteria). Usturoiul are efecte antioxidante, lupta impotriva cancerului si are efecte antimicrobiene.

5. Ceapa – este o leguma foarte gustoasa si are o gama variata de beneficii pentru sanatate. In mod similar cu usturoiul, 10% din total de fibre al cepei vine de la inulina. Ceapa este bogata si in quercetina (din „familia” de flavonoide), care ii ofera proprietati antioxidante si anti-cancer. Mai mult, ceapa poate asigura beneficii pentru sistemul cardiovascular.

6. Prazul – vine din aceeasi familie cu ceapa si cu usturoiul si are beneficii similare pentru sanatate. Prazul contine pana la 16% fibre (inulina). Tocmai datorita continutului de inulina, prazul incurajeaza dezvoltarea bacteriilor bune in intestine si ajuta la descompunerea grasimii. Este bogat in flavonoide, care sprijina raspunsul corpului la stresul oxidativ.

7. Sparanghel este o alta sursa excelenta de prebiotice. Continutul de inulina poate fi de 2-3 grame la portia de 100 de grame. Combinatia de fibre si de antioxidanti din sparanghel pare sa aiba beneficii impotriva inflamatiei din corp. O portie de 100 de grame de sparanghel contine aproximativ 2 grame de proteine.

8. Bananele sunt fructe foarte populare, sunt bogate in vitamine, minerale si fibre. Ele contin si mici cantitati de inulina. Bananele necoapte (verzi) au un continut mare de amidon rezistent, care are efecte prebiotice. Fibrele din banane cresc numarul bacteriilor benefice din intestine si reduc balonarea.

9. Orzul – este o cereala populara si este folosit la fabricarea berii. El contine 3-8 grame de beta-glucan la o portie de 100 de grame. Beta-glucanul este o fibra prebiotica ce incurajeaza si contribuie la dezvoltarea bacteriilor „bune” din tractul digestiv. Beta-glucanul din orz poate sa reduca colesterolul total si colesterolul LDL si poate ajuta, totodata, si la reducerea glicemiei.

sursa:doc.ro

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*