loading...

Pregateste Guvernul cea mai mare minivacanta? Iata cate zile libere vom avea la sfarsitul lunii mai!

La sfarsitul lunii exista doua zile lucratoare libere decretate in mod legal, stipulate in Codul Muncii: Sarbatoarea de Rusalii, 27 si 28 mai (luni), plus ziua de 1 iunie (vineri).

Daca Guvernul ar fi creat o punte intre cele doua sarbatori, se crea o saptamana intreaga nemuncita in Romania, situatie fara precedent.

Zvonurile din presa, spuneau, zilele trecute, ca se va oferi bugetarilor cea mai mare mini-vacanta pe care un guvern a daruit-o vreodata – era vorba tocmai de zilele de 29, 30 si 31 mai care vor face punte intre sarbatoarea de Rusalii, 27 si 28 mai, zile libere prin lege si 1 iunie tot libera prin lege. Astfel, elevii si bugetarii ar fi beneficiat de o vacanta de 9 zile, de sambata, 26 mai, pana duminica, 3 iunie, inclusiv.

Aceste zvonuri nu s-au confirmat, zilele libere urmand sa fie 28 mai si 1 iunie.

sursa: realitatea.net

Cancerul si antioxidantii: cele mai bune surse de antioxidanti

 

Cancerul nu poate fi prevenit cu certitudine, sustin specialistii, insa, spre deosebire de mostenirea genetica sau de mutatiile din ADN-ul nostru, pe care nu le putem influenta, putem alege ce alimente consumam si ce stil de viata urmam.

Cel mai important lucru pe care il putem face este sa ne asiguram un aport suficient de antioxidanti, care sa reduca stresul oxidativ din organismul nostru.
Iata cateva substante care au acest rol antioxidant, atat de important in prevenirea cancerului:

• Licopenul – este un carotenoid cu rol de protectie impotriva stresului oxidativ si a deteriorarii ADN-ului. Se gaseste in rosii, guava, pepene rosu.

• Beta-carotenul – este unul dintre cei mai cunoscuti antioxidanti. Il gasim in fructe si legume galbene si portocalii, cum sunt portocalele, morcovii si cartofii dulci, dar si in legume verzi ca salata verde, broccoli si spanac.

• Saponinele – previn mutatiile genelor si aparitia celulelor canceroase. Se gasesc in radacina de lemn dulce, mazare, rosii, spanac.

• Taninurile – reduc radicalii liberi nocivi si sustin detoxifierea naturala a organismului. Sunt prezente in struguri, linte, ceai, mure, afine.

• Derivatii acidului fenolic, cum ar fi curcumina, acizii galici, acidul ferulic si acidul cafeic au, de asemenea, efecte benefice.

• Compusii de sulf, prezenti in usturoi, stimuleaza sistemul imunitar.

Alimente sanatoase cu un continut ridicat de antioxidanti
Antioxidantii sunt compusi produsi in corpul nostru si compusi care se gasesc in alimente. Ei ajuta la protejarea celulelor de „daunele” produse de molecule cunoscute sub numele de radicali liberi. Cand radicalii liberi se acumuleaza, ei pot cauza o stare cunoscuta sub denumirea de stres oxidativ.

Acest stres iti poate deteriora ADN-ul si alte structuri importante din celulele tale. Din pacate, stresul oxidativ iti poate creste riscul de boli cronice, cum ar fi bolile cardiace coronariene, diabetul de tip 2 si cancerul.

Din fericire, adoptand o dieta bogata in antioxidanti, iti vei creste nivelul acestora pentru a lupta contra stresului oxidativ si pentru a reduce riscul de cancer si de diabet.

1. Ciocolata neagra are pana la 15 mmol de antioxidanti la 100 de grame. Asta inseamna ca are mai multi antioxidanti decat afinele si zmeura, scrie healthline.com.

2. Nucile pecan sunt o sursa buna de grasimi sanatoase si de minerale. In plus, contin mari cantitati de antioxidanti. Nucile pecan contin pana la 10,6 mmol de antioxidanti la 100 de grame.
3. Afinele – desi sunt sarace in calorii, afinele sunt pline de nutrienti si antioxidanti. Potrivit analizelor specialistilor, afinele au pana la 9,2 mmol de antioxidanti la o portie de 100 de grame.
4. Capsunile – sunt dulci, usor de folosit in retete si o sursa bogata de vitamina C si de antioxidanti. Potrivit analizei, capsunile iti asigura pana la 5,4 mmol de antioxidanti per suta de grame.
5. Anghinare – o leguma delicioasa si nutritiva, aceasta a fost folosita inca din timpuri stravechi (mai ales frunzele de anghinare) ca tratament pentru afectiunile ficatului. Anghinarea este o sursa excelenta de fibre, minerale si antioxidanti. Contine pana la 4,7 mmol de antioxidanti la 100 de grame.
6. Fructele de goji – aceste fructe uscate fac parte din medicina traditionala chineza de peste 2000 de ani. Ele sunt considerate adeseori un superaliment, deoarece sunt bogate in vitamine, minerale si antioxidanti. Fructele de goji contin 4,3 mmol de antioxidanti per 100 de grame.
7. Zmeura – aceste fructe moi si delicioase sunt adeseori folosite in deserturi. Fructele de zmeura sunt o sursa excelenta de fibre, vitamina C, mangan si antioxidanti.
8. Kale este o leguma din familia cruciferelor, iar alti membri din acest grup sunt broccoli si conopida. Varza Kale este una dintre cele mai nutritive legume de pe planeta si este bogata in vitaminele A, K si C. De asemenea, are un continut bogat de antioxidanti, asigurandu-ti 2,7 mmol la o portie de 100 de grame.

sursa:doc.ro

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*