4 alternative naturale la zahar.Afla cu ce poti inlocui zaharul!

Zahărul  alimentul obținut din sfecla de zahăr sau din trestia de zahăr, cu un conținut mare de zaharoză ,un dizaharid solid, alb, cristalin- care îi conferă un gust dulce pronunțat.

Este folosit în alimentație pentru a ne îndulci mâncărurile și băuturile, dar și ca conservant. Se digeră repede, constituind o sursă rapidă de glucoză, un monozaharid care este folosit în celulele biologice pentru producerea de energie.

Probabil te-ai gandit  de foarte multe ori la o alternativa sanatoasa pentru a il inlocui.. Este important să se limiteze consumul de zahar la nu mai mult de 6 ligurite  pentru femei si 9 lingurite pentru barbati, dar totodata  nerealist și aproape imposibil de al scoate cu totul din alimentatie.Din fericire, există unele alternative naturale la zahărul alb – și studiile arată că unele dintre ele au beneficii  surprinzătoare asupra sanatatii.

Aici avem o lista cu 4 dintre cei mai sanatoasi indulcitori

Siropul de arțar

Daca nu stiati acest condiment clasic de clătite are beneficii asupra sanatatii. Siropul de arțar este o sursa excelenta de mangan, un mineral care stimulează producția de energie și un antioxidant pe masura, contine riboflavina, nutrienți și zinc. Mai mult de atât, seva încântătoare contine polifenoli, antioxidanti care ajuta la reducerea inflamatiei conform ultimelor cercetari  de la Universitatea din Rhode Island. Inflamatia este cauza mai multe boli cronice, cum ar fi bolile de inima, diabet, anumite tipuri de cancer și boli neurodegenerative.

Poti să folosesti siropul de arțar pe clătite sau ca si baza pentru sosuri . O linguriță de sirop de arțar pur are 17 calorii si 5 grame de zahăr. În coacere, utilizați 2/3 ceasca pentru fiecare ceasca de zahar dar trebuie redusa cantitatea de ingrediente lichide în rețetă (apă, lapte, suc) cu aproximativ 1/4 ceasca. Siropulde arțar poate, de asemenea fi consumat ca un substitut unu-la-unu pentru îndulcitorii lichizi, cum ar fi melasa șau siropul de porumb.

Mierea

Ai o durere în gât sau o tuse? Mierea  te poate ajuta. Un studiu de la Penn State Colegiul de Medicina a constatat că o doză mică de miere administrată înainte de culcare aduce o ameliorare a tusei pe timp de noapte, comparativ cu primirea dextrometorfan (DM), un supresor pentru tuse. (Notă: mierea nu trebuie administrat la copii sub varsta de 12 luni). De asemenea, cercetările recente sugerează că mierea ar putea juca un rol in mentinerea bacteriillo intestinale sanatoase, care ajuta  imunitatea.

Nu toate miere de albine este naturala 100% . Mai multe tipuri de rapoarte arată că unele tipuri de miere sunt  amestecate cu zahăr de masă sau sirop de porumb iar  altele pot avea reziduuri de pesticide. Pentru a vă asigura ca consumati miere naturala , expertii recomanda sa o cumpararati direct de la de apicultori acreditati.

Cum sa o folosim: Mierea adauga un gust delicios oricarei rețete. O linguriță are 21 de calorii și 6 grame de zahăr. Ca regulă generală, pentru fiecare ceasca de zahar , substitui 1/2 la 2/3 cana de miere. De asemenea, trebuie redusa masa de  lichide cu aproximativ 1/4 ceasca.

Nectarul de Truvia

Dacă doriți o opțiune cu un conținut caloric mai mic, nectarul de truvia este un amestec de extract de miere și frunze de stevie. Acest nectar este de două ori mai dulce ca mierea si zaharul deci trebuie să utilizați doar  jumătate din cantitate pentru a obține același nivel de dulceață. O poti folosesi pentru a inlocui mierea sau zahărul atat in bauturi cat si la prajituri.

Încercați-l în cafea, ceai, pe fulgi de ovăz, iaurt și fructe și în rețetele preferate. Utilizați 1/2 linguriță de Truvía Nectar (1 portie) în loc de o linguriță de zahăr, miere sau agave. O linguriță are 20 de calorii si 4 grame de zahăr.

Melasa neagra pura

O linguriță de melasă- are aproximativ 15% din necesarul de fier zilnic, ideal pentru vegani care de multe ori nu dispun de cantități adecvate, precum și vitamina B6, magneziu, calciu .

O linguriță de melasa are 20 de calorii si 5 grame de zahăr. Este mai amară și mai puțin dulce decât soiurile tipice de melasă, deci nu este un înlocuitor perfect pentru zahăr. Cu toate acestea este excelent pentru brioșe sau preparate sărate.

 

 

sura:webmed.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*